otrdiena, 2011. gada 20. decembris

Pārdomas par ceļiem

Šodien @laacz nedaudz pacilāja jautājumu par bedrēm un ceļiem. 140 zīmēs diemžēl nevar iekļauties, runājot par šo jautājumu.

Mēs visi zinām, kādā stāvoklī ir mūsu valsts ceļi. Daudziem ir bijusi tā laime pavizināties pa citu valstu ceļiem, pat pa mūsu kaimiņvalstu ceļiem, ja nesalaužot mašīnu ir tikuši līdz robežai.

Tā kā katru dienu sāpe (un dusmas) par to, kādā stāvoklī ir mūsu ceļi aug augumā, gribējās izteikt dažas domas.

Par ceļu remontu un rekonstrukciju finansēšanu. Pilnīgi nepareizi ir tas, ka no autovadītāju nomaksātiem nodokļiem tiek lāpīti budžeta caurumi. Ceļu nodoklim jābūt pieliktam pie degvielas - kas vairāk brauc, tas vairāk maksā. Un visiem!!! līdzekļiem ir jānonāk atpakaļ ceļos.

Par darbu organizēšanu, konkursiem. Te jāpiemin tāds kantoris kā Latvijas Valsts Ceļi @LVceli ar Ivaru Pāži "pie stūres". Uzreiz sāpīgs piemērs. A10 no Priedaines līdz Slokai (precīzāk līdz Ķemeriem). @LVceli ierēdņi nopūdelēja konkursu par šī posma rekonstrukciju, tagad izsludināts jauns, un tikko noslēdzies novembra beigās. Rezultātu vēl nav:

* 08/04/2011 (LVC 2011/52/KF), Sludinājums - Autoceļa A10 Rīga – Ventspils km 23,840 – 36,490 rekonstrukcija (45233110-3), Prognozētā līgumcena: 3 580 000,00Ls; Pasūtītājs - VAS Latvijas Valsts ceļi, Atklāts konkurss, Iesniegšanas termiņš: 12/05/2011

* 17/10/2011 (LVC 2011/141/KF), Sludinājums - Autoceļa A10 Rīga – Ventspils posms 23,840 – 36,490 km segas rekonstrukcija (45233110-3), Prognozētā līgumcena: 5 395 965,00Ls, Pasūtītājs - VAS Latvijas Valsts ceļi, Atklāts konkurss,
Iesniegšanas termiņš: 29/11/2011

Redzam gandrīz 2 milj. sadārdzinājumu. Bagāta valsts! Pats dzīvoju Rīgā, tā kā tā nav mana ikdienas "pain in ass" braucot šo posmu, bet cilvēki dindienā brauc uz Rīgu uz darbu un vakarā atpakaļ.

Par ES naudām. 31 miljons latu no ES fondiem ceļu būvei šogad paliks neiztērēts. Bagāta valsts!

Par darbu kvalitāti. Kā var tikt pieņemti darbi, kas nav kvalitatīvi? Vai Pāžes kungs nevarētu no sākuma nobraukt ar auto pa pabeigto objektu, un tikai pēc tam parākstīt P/N aktu? Kā var būt, ka darbu kvalitāte ir tik zemā līmenī, ka pēc gada ekspluatācijas jau ir jālāpa caurumi? Jā, garantija. Bet tas norāda uz vispārējo kvalitāti un uz to, ka pēc garantijas beigām darba būs vēl vairāk. Atcerēsimies "Šlokenbekas" gadījumu, kad runājam par kvalitātes kontroli. Un kas ir atbildīgs par šo kontroli?

Rezumējot jāsecina, ka līdzšinēja politika ceļu jautājumā ir bijusi (un citu vārdu nevaru atrast) noziedzīga pret autobraucējiem.

Kas attiecās uz diskusiju iniciējušo BTA reklāmu par Latviju kā bedri, tad tur 100% jāpiekrīt reklāmas nosodītāju pulciņam, ka tas ir ļoti necienīgi un zemi. Bet ir cilvēki, kas ar savu darbību vai bezdarbību to ir veicinājuši.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru